مواد غذایی سالم برای پوست سالم

  • 31 مرداد 1399
  • 0 نظر
  • الناز مقیمی

جای تعجب نیست که هر آنچه که شما می‌خورید یا می‌نوشید، می‌تواند به راحتی به روی پوست و ظاهر شما تأثیر بگذارد. حتما تا به امروز دقت کرده‎اید که اگر روتین غذا خوردن شما تغییر کند، مثلا گرمی زیادی بخورید و یا غذاهای چرب مصرف کنید، روی پوست تاثیر می‌گذارد. ولی اگر سبک غذا خوردن شما به گونه‌ای باشد که فقط عادت به خوردن غذاهای سالم دارید، پوست و موی زیباتری خواهید داشت.

در ادامه این مقاله ما برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی سالم که به شما کمک می‌کند، پوست و موی سالم‌تری داشته باشید را به شما معرفی خواهیم کرد.

آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها - مواد غذایی سالم برای پوست سالم

مصرف کردن غذاها و میوه‌هایی که سرشار از آنتی اکسیدان است،  در رژیم غذایی شما بسیار مهم است. این ترکیبات می‌توانند آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو از رادیکال‌های آزاد را به تأخیر بیندازند و تا حدی از بروز آن جلوگیری کنند که تا حد زیادی همین اکسیداتیو می‌تواند منجر به بیماری‌هایی نظیرسرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، آرتروز و برخی بیماری‌های عصبی مرتبط باشد

عدم مصرف صحیح و درست از آنتی اکسیدان‌ها باعث پیری پوست، لکه های ناشی از زیر آفتاب قرار گرفتن، لکه‌های پوستی و یا در شدیدترین و بدترین حالت موجب سرطان می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش التهابات پوستی کمک می‌کند و به پوست استحکام  می‌بخشد و از ایجاد چین چروک‌ها جلوگیری می‌کند و اگر جایی از صورت و بدنتان زخم باشد به بهبود هرچه سریع‌تر آن کمک می‌کند.

در ادامه چند خوراکی مفید که سرشار آنتی‌اکسیدان است را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بلوبری
  • زغال اخته
  • شکلات تلخ
  • دارچین
  • ریحان
  • شوید
  • قهوه
  • چای
  • انواع توت
  • کلم پیچ

علاوه بر تمامی این موارد، استفاده از این محصولات به‌صورت موضعی روی پوست نیز بسیار مفید هستند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی هستمد که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و خاصیت آب‌رسانی هم دارند که بسیاری برای زیبایی و سلامت شما اهمیت دارند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 - مواد غذایی سالم برای پوست سالم

اگر غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند را خیلی مصرف نمی‌کنید، شاید امروز وقت آن رسیده که در این مورد یک تجدید نظر اساسی داشته باشید!

طبق تحقیقاتی که انجام شده، اسیدهای چرب امگا 3، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، اضطراب و افسردگی و بسیاری از موارد دیگر را از بین خواهد برد. علاوه بر تمامی این موارد استفاده از اسیدهای چرب امگا 3، برای پوست شما هم تاثیرات زیادی را دارد. این ماده‌ی بی‌نظیر نه تنها از خشکی پوست، اگزما و آکنه جلوگیری می‌کند و از همه مهم‌تر به تولید هرچه بیشتر رطوبت و آبرسانی به پوست شما نیز کمک خواهد کرد.

در ادامه چند ماده‌ی غذایی فوق‌العاده که سرشار از امگا 3 است را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • ماهی سالمون
  • ماهی تن
  • گردو
  • دانه‌ی چیا
  • سویا

علاوه بر تمامی این موارد که گفته شد، استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی که سرشار از امگا3 است، می‌تواند به زیبایی و سلامن هرچه بیشتر پوست شما کمک کند.

ویتامین C

ویتامین C - مواد غذایی سالم برای پوست سالم

ویتامین C نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه برای پوست هم بسیار مفید است. به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را بکنید که از غذاهایی که حاوی ویتامین‌های C هستند، زیاد مصرف کنید و در رژیم غذایی خود بگنجانید.

این ویتامین مثل یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‎کند و خواص شگفت‌انگیزی را بر روی پوست و روشن‌کنندگی دارد و به روشن شدن پوست و از بین بردن لکه‌هایی که به واسطه قرار گرفتن‌های طولانی در نور آفتاب ایجاد شده، کمک خواهد کرد.

در ادامه چند خوراکی خوشمزه که به شما کمک می‌کند که به اندازه کافی ویتامین C  به بدن شما می‌رساند را معرفی خواهیم کرد:

  • مرکبات
  • سیب زمینی
  • آناناس
  • شلغم
  • فلفل قرمز
  • لیمو
  • کلم بروکلی
  • کیوی
  • خربزه
  • نخود فرنگی
  • کدو حلوایی

مصرف این میوه‌ها به تنهایی کافی نیست و اگر دوست دارید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید، می‌توانید از محصولاتی که حاوی ویتامین C  هستند استفاده کنید و آن را مستقیماً بر روی صورت خود بمالید تا به سریع‌ترین و بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

ویتامین A

ویتامین A - مواد غذایی سالم برای پوست سالم

ویتامین A فواید زیادی برای چشم، استخوان، سیستم ایمنی بدن و پوست شما دارد! علاوه بر این ویتامین A توانایی رشد و ترمیم پوست را دارد که به کم‌رنگ شدن و در مواردی به از بین بردن جای جوش و آکنه در پوست صورت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ویتامین A در تولید کلاژن سازی در پوست نقش به‌سزایی دارد و حفظ استحام و جلوگیری از چین و چروک در آن کمک می‌کند. ویتامین A نیز می‌تواند مثل یک آنتی اکسیدان قوی در پوست شما عمل کند.

در ادامه چند ماده مغذی که حاوی ترکیبات زیادی از ویتامین A هستند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • فلفل دلمه‎ای قرمز
  • جگر گاو
  • گوشت قرمز
  • سیب‌زمینی شیرین
  • بستنی
  • کدو تنبل
  • هویج

حرف آخر

اگر تا به امروز خیلی مصرف این مواد و ویتامین‌ها را نادیده می‌گرفتید، دیر نیست و از همین امروز می‌توانید تغییراتی اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. بسیار ساده است که بدون اینکه بخواهید هزینه‌های گزافی را صرف رسیدگی و مراقبت از پوست کنید، با خوردن و مصرف کردن همین مواد مغذی هم به سلامت بدن خود کمک کنید و هم اینکه پوست و مویی زیبا و درخشان داشته باشید.

مگنیتو

فیسبوک مگنیتو

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه